Roman Rezek započal svou profesní kariéru v roce 1987 jako asistent trikové kamery Trikové a animované tvorby Československé televize. V roce 1990, kdy Československá televize toto studio zrušila, opustil pozici druhého kameramana a odstartoval novou profesní dráhu. A dlouhou dobu se filmové tvůrčí činnosti nevěnoval.
Po příchodu a masovém rozšíření digitální videotechniky se pozvolna začal vracet ke své původní profesi – práci kameramana a výjimečně také režiséra. V roce 2002 byla založena firma Roman Rezek – Firemní videa, v níž se spolu s bývalými profesními kolegy věnuje tvorbě profesionálních firemních videopořadů a nezávislých filmů.
Kromě Československé televize, pracoval jako kameraman také v pražské televizní společnosti Metropol, na kanále TV5 a v TV Praha. V současnosti pracuje pro Československou filmovou společnost, s.r.o. a pro iDNES tv.
Svou profesní kariéru jsem odstartoval v roce 1987 jako asistent šéfkameramana Trikové a animované tvorby Československé televize Praha Jiřího Větroně. Ve volném společenství „Firemní video a nezávislý film“ spolupracuji s profesionály z řad domácích televizních a filmových společností, na realizaci audiovizuálních děl – firemních, prezentačních a edukativních videopořadů a dokumentárních filmů.
Jako kameraman jsem realizoval ve vlastní produkci řadu dokumentárních filmů, propagačních snímků a videoklipů. V posledních několika letech spolupracuji s CMA – Společností pro výzkum historického podzemí při natáčení dokumentárních filmů z tohoto tajemného prostředí. Na fotografie z natáčení filmů Stopy války v pohoří Burda a Skrytou švýcarskou krajinou se můžete podívat ve fotogalerii a můžete shlédnout filmy Stopy války v pohoří Burda a Tunely do minulosti.
S uměleckou skupinou POZŮSTALÍ, která se věnuje natáčení vlastních hraných filmů, jsem začal spolupracovat před několika lety na zvukové stránce detektivky Post Mortem a na natáčení filmu Western jsem se podílel jako kameraman a střihač. Na fotografie z natáčení filmu se můžete podívat ve fotogalerii.
Ve vlastní produkci i režii jsem natočil dokumentární film o historii města Kladna s názvem Příběh jedné vesnice, který měl premiéru 23. 10. 2013 v Kladenském divadélku a existuje také na nosičích DVD a BD.
Tato stránka ale rozhodně nebude jen o mě. Bylo by hloupostí tvrdit, že všechno dělá jeden člověk sám. Pokud jste se již podívali na stránku o Trikové a animované tvorbě Československé televize, něco už o mě víte. A pokud Vás to zaujme, můžete se podívat na několik pracovních snímků z mého bývalého pracoviště, z prostředí studia Trikové a animované tvorby tehdejší Československé televize Praha, které se nacházelo v bývalém divadle Máj v Korunní ulici č. 30 v Praze na Vinohradech. Dnes na této adrese již nenajdete ani televizní studio, ani divadlo. A vlastně – ani to už tak není úplně pravda; ale to posuďte sami….
Autorem snímků ze studia Máj je pan Jiří Větroň, s jehož svolením sem byly snímky umístěny:
Ten vlevo, jsem prosím já, spolu s panem kameramanem Jiřím Větroněm při přípravě natáčení scény loutkové pohádky „O statečném krejčíkovi“. Je to, pravda už dávno ….
Atelier pro natáčení loutkových filmů stál v divadle Máj, v prostoru jeviště a celého hlediště. Na druhém snímku je kameraman Jiří Větroň při osvětlování scény při natáčení loutkové pohádky „Tři zlaté vlasy děda Vševěda“.
Kamery a trikové stoly pro natáčení ploškových a kreslených filmů byly rozmístěny v ostatních prostorách bývalého divadla Máj. Studio Máj zaniklo v roce 1991 a spolu s ním zanikla v Československé televizi také výroba kreslených, ploškových a loutkových filmů.
Část výrobního zařízení bylo převezeno do atelierů na Kavčích Horách. Někteří lidé zůstali jako externí pracovníci Československé, později České televize a jiní odešli. Já jsem se tehdy rozhodl a zařadil se do té druhé skupiny.
Ale ještě než definitivně opustil Československou televizi, chtěl jsem si vyzkoušet i něco jiného, než velmi sugestivní a poetické prostředí výroby trikových filmů a přijal jsem nabídku asistovat kameramanovi Vratislavu Damborskému při natáčení filmového dokumentu „Absolutní trest“, který režíroval prof. Václav Sklenář.
Kamera: Vratislav Damborský
Režie: prof. Václav Sklenář
u kamery moje maličkost
Tento dokumentární film se natáčel na 16 mm filmový materiál a snímky, které vidíte, byly pořízeny z televizního vysílání.
Vůbec jsem si nepředstavoval a vůbec nepočítal s tím, že bych se k natáčení a výrobě audiovizuálních pořadů, jak se tomu úředně říká, mohl ještě někdy vrátit. Ale příchod nových digitálních technologií a jejich relativně snadná dostupnost mi to umožnili a já nemohl odolat……